Friday, July 16, 2010

PERLINDUNGAN UNTUK USIA MELAHIRKAN ZURIAT

Tahap kesuburan seseorang wanita adalah amat penting bagi mendapatkan zuriat, selain dari berdoa kepada yg ESA.

Walau bagaimana pun, pemilihan supplement atau vitamin akan menjadikan lebih mudah bagi wanita dalam usia melahirkan zuriat dgn memenuhi keperluan pemakanan khusus mereka serta menambahkan kesuburan. Nutrien penting kerana ia boleh membantu wanita mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan.

Dalam pemilihan supplement atau vitamin, hendaklah mengandungi ZAT BESI & ASID FOLIK, KALSIUM, VITAMIN E DAN ASID GAMMA-LINOLEIK (GLA)

ZAT BESI & ASID FOLIK
Supplement zat besi adalh penting kerana wanita terdedah pada kehilangan zat besi disebabkan haid. Zat besi bukan sahaja penting untuk pembentukan sel darah merah yg sihat dan untuk menghantar oksigen ke tisu dan organ tubuh, ia juga membantu menyokong tumbesaran janin yg normal dan untuk mengurangkan risiko kecacatan tiub neutral. Ini menjelaskan mengapa keperluan zat besi menjadi 2 kali ganda bagi wanita hamil.


KALSIUM
Suatu nutrien penting dalam mengekalkan dan membina tulang dan gigi yg sihat, kalsium juga membantu melindungi wanita menopaus daripada kehilangan jisim tulang.
Wanita juga disyorkan supaya mengambil jumlah kalsium yg perlu setiap hari untuk menguatkan tulang mereka sebelum usia 30 tahun bg mengurangkan jumlah kehilangan tulang ketika mereka mengalami penuaan.

VITAMIN E
Suatu nutrien penting, Vitamin E bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi sel-sel tubuh daripada pengoksidaan akibat radikal bebas.

ASID GAMMA-LINOLEIK (GLA)
Menambah diet dgn sumber GLA yg kaya seperti minyak evening primrose membantu menyokong kesihatan wanita ketika pusingan haid.


UNTUK MENGETAHUI JENIS-JENIS SUPLEMENT YG MENGANDUNGI SEMUA MAKLUMAT DI ATAS,
BOLEH HUBUNGI SAYA DI 012-2769707

No comments: